Regio Cup

Regio Cup, de strijd tussen vier tennisverenigingen

De Regio Cup is een kampioenschap voor vier clubteams van tennisverenigingen uit Delft en omstreken: TennisVereniging Pijnacker (TVP), Delftse Tennis Bond (DTB), De Delftse Hout (DDH) en Nootdorpse TennisClub (NTC). Een clubteam in de Regio Cup bestaat, in tegenstelling tot teams in de reguliere competities, uit spelers van alle niveaus.

Er wordt per ontmoeting herenenkelspellen, damesenkelspellen en (gemengd) dubbelspellen gespeeld in de speelsterkte-klassen 1-3, 4, 5, 5-35+, 6, 7, 7-50+, 8, jeugd t/m 17 en jeugd groen. Alle wedstrijden tellen in gelijke mate mee voor het eindresultaat. Zo ontstaat een zo breed mogelijke einduitslag waarin het aandeel van de beginnende 8-speler net zo zwaar telt als dat van de beste tennisser van de club.

De Regio Cup bestaat sinds 2008 op initiatief van de vier deelnemende verenigingen. Zij werken samen in de organisatie. Naast het competitie-element is het doel de banden tussen de verenigingen onderling te versterken en het "club-gevoel" te promoten.

De wedstrijden om de Regio Cup spelen zich af in 1 weekend. Op zaterdag twee halve finales en op zondag spelen de winnaars van zaterdag om de Regio Cup en de verliezers om de Rode Lantaern.

Elke club speelt in zijn clubkleuren. De NTC is te herkennen aan de groene kleur. De overige kleuren zijn geel voor DDH, oranje voor DTB en blauw voor TVP.

RegioCup 2024 is op zaterdag 31 augustus en zondag 1 september op ons eigen NTC park!

Uitslagen van de eerdere edities

Jaar Winnaar Rode Lantaern Gehouden op
2023 TVP DTB DDH
2022 DTB DDH DTB