KNLTB Competitie - Senioren

Iedereen die 17 jaar of ouder is mag meedoen aan de senioren competitie. Tijdens de voorjaarscompetitie probeer je samen met jouw team in zeven* speeldagen kampioen te worden van de poule. In de najaarscompetitie zijn er vijf speeldagen.

Een competitiepoule bestaat in de meeste gevallen uit acht teams (in het najaar: 6 teams) en wordt ingedeeld naar niveau, leeftijd en regio. Een team treft iedere tegenstander één keer. Je speelt een aantal keer thuis op jouw eigen club en een aantal keer ga je bij een andere vereniging op bezoek. Het team dat na de alle speeldagen de meeste wedstrijden heeft gewonnen is kampioen. De winnaars van de poule promoveren naar een hogere klasse en de laatste (twee) degraderen naar een lagere klasse, als dit mogelijk is.

*De vrijdagavondcompetitie speelt in het voorjaar om de week en heeft in totaal 5 speeldagen.

Competitieteams Voorjaar 2024

De NTC teams voor de voorjaarscompetitie staan op onze website:

Bekijk via deze link de competitieteams.

Competitieteams Voorjaar 2024 Inschrijven Competitie Najaar 2024

Als lid van de NTC kun je meedoen aan de volgende KNLTB competities:

Klik op bovenstaande links voor informatie van de KNLTB of scroll naar beneden voor specifieke informatie over de competitie bij de NTC.

NAJAARSCOMPETITIE 2024

Het tennisseizoen is losgebarsten! De eerste speeldagen van de Voorjaarscompetitie zitten erop en de zomeractiviteiten komen eraan.

Toch kijken we nu alweer  vooruit naar het najaar. In september start de Najaarscompetitie. Doe jij daar ook (weer) aan mee?

Inschrijven kan vanaf nu. Let op de DEADLINE IS SNEL! Je moet je/jouw team namelijk opgeven UITERLIJK ZONDAG 2 JUNI !!

Lees hieronder de belangrijkste informatie over de najaarscompetitie. Een van de belangrijkste wijzigingen is dat vanaf najaar 2024 ook in het najaar gespeeld wordt om promotie of degradatie.

Vragen of aanvullende opmerking kan je stellen via tc@nootdorpsetennisclub.nl. Svp geen mailtjes of whatsapp naar individuele TC-leden. Op die manier houden we het met z'n allen overzichtelijk en makkelijker te verwerken.

Meteen naar het inschrijformulier

Najaarscompetitie 2024

De inschrijving voor de senioren najaarscompetitie 2024 is geopend.

Lees de toelichting rechts goed door.

Deadline van de inschrijving is zondag 2 juni.

Promotie en degradatie nu ook in het najaar

Met ingang van dit jaar wordt de Najaarscompetitie om promotie/degradatie gespeeld. Hierdoor wordt het uitdagender om aan de competitie mee te doen, want het blijft tot het laatste moment spannend. Alle wedstrijden zijn van belang en bepalen welke teams er kampioen worden en welke teams er degraderen. Teams die dit jaar 1e worden, spelen dan tijdens de Najaarscompetitie in 2025 een klasse hoger (indien er een klasse hoger is). Teams die dit jaar 5e of 6e worden, spelen in 2025 een klasse lager.

drukte op zaterdag, zondag nog plek

Afgelopen competities was het elke vrijdagavond en zaterdag flink druk op het park. Daarom gaan we een maximum op het aantal teams voor zowel de vrijdag als de zaterdag zetten. In het geval zich meer dan 28 teams voor de zaterdag inschrijven, zullen wij genoodzaakt zijn om te gaan loten. Teams die afgelopen najaar al op de zaterdag speelden hebben hierbij voorrang. Voor de vrijdagavond geldt een maximum van 16 teams.

Op de zondag is nog voldoende plek voor nieuwe teams.

.

Wijziging competitie-aanbod

• Zaterdag: Nieuw is Dames Dubbel 35+ en Gemengd Dubbel 35+
  • Zondag: Gemengd 3e t/m 5e klasse spelen 5 partijen (1DE-1HE-1DD-1HD-1GD)

.

8 & 9 Tennis

Deze vorm wordt aangeboden op zondagmiddag en is alleen voor mensen die net begonnen zijn met tennis. Er worden 2 dubbels gespeeld, het team bestaat uit minimaal 3 personen en de resultaten tellen niet mee voor de speelsterkte.

17+ of 35+

Wanneer er een leeftijd bij de competitievorm staat, 17+ of 35+, betekent dat dat alle spelers minimaal die leeftijd moeten hebben (of in de loop van 2024 die leeftijd bereiken).

Wanneer er geen leeftijd bij staat betekent dat dat er geen leeftijdslimiet is en dat er ook jeugdleden mee kunnen doen. Kijk dus goed in de lijst naar de competitievorm die je wilt spelen; dit zal misschien niet dezelfde zijn als je de afgelopen jaren hebt gespeeld.

vrijdag weer elke week en voor iedereen vijf speeldagen

Ook dit najaar is de competitie 5 speeldagen (in plaats van 7 zoals in het voorjaar). De speelweken zijn: 37, 38, 39, 40 en 41. Inhaaldagen zijn in de weken 42, 43 en 44.

Najaarscompetitie 2024 - stappen

1. Inschrijven

Inschrijven Najaarscompetitie 2024 is geopend

2. Aanmelden bij KNLTB

Nadat de teams zijn ingeschreven maakt de TC de indeling en meldt de teams aan bij de KNLTB.

2. Teamindeling bekend

Als alle verenigingen hun teams hebben aangemeld, beoordeelt de KNLTB de promotie/degradatie mogelijkheden en aanvragen en deelt de teams in in de juiste klasse. De definitieve team en klasse-indelingen worden meestal in augustus bekend gemaakt.

4. Start competitie

In augustus wordt de indeling van de competitiepoules bekend en weet je wanneer je tegen wie speelt en waar (uit of thuis). De teamcaptains ontvangen extra informatie over de competitie en de factuur voor de competitiebijdrage.

De najaarscompetitie 2024 start op dinsdag 10 september.